Rizstej, kókusztej fillérekből
2015. május 29. írta: Mrs Pumpkin

Rizstej, kókusztej fillérekből

Egy szép nyári napon megelégeltem, hogy már megint literszámra cipelem haza a méregdrága rizstejeket és kókusztejszíneket. Azelőtt hallottam már a gabonatej főző gépekről, de valahogy idegenkedtem tőlük és hát mi tagadás nagyon borsosnak találtam az árukat is. Így hát arra gondoltam, hogy házilag fogom gyártani a rizstejeket. Őszintén szólva én csak egyszer próbáltam meg, de többet soha. Talán valamit elrontottam vagy rossz receptet választottam, de a végeredmény egy ihatatlan lötyi lett, melynek elkészítésén igen sokáig fáradoztam.

Ezután döntöttem el, hogy mégiscsak utánanézek ezeknek az újfajta automatáknak. Egy kicsit olyan ez, mint a víztisztító gép. Elsőre nagyon drágának tűnnek, de egyrészt hamar visszahozzák az árukat, másrészt nem kell cipelni az ásványvizeket és tovább növelni a világunkat amúgy is elárasztó műanyag hulladékot.

Tavaly ősszel vettem meg a mindentudó segítőtársamat és hát azóta is a szerelmese vagyok. Otthoni étlapunk rohamosan kibővült. A variációk tárháza végtelen, szinte bármilyen magot beletehetünk, mindenből ki lehet hozni valami finomat. Én leggyakrabban rizs-, és kókusztejet szoktam készíteni, de tehetünk bele zabot, mandulát, kölest, aranylent... Ezeket fel lehet használni levesekhez, süteményekhez, húsokhoz. A kész tej vagy tejszín tetszés szerint ízesíthető. Egy adag tej elkészítése kb. 80-90 Ft-ból megvan, így tehát össze sem hasonlítani a bolti árakkal.

A folyamat úgy néz ki, hogy mindent bele kell pakolni az automatába (pl. rizs, kókuszreszelék, cukor, só, zsíradék), megnyomni a kiválasztott programot és kb. 20 perc alatt kész is. Ezután még át kell szűrni a tejet, hogy selymesebb állagot kapjunk. Ez az egyetlen kicsit időigényesebb része a dolognak, de öt percnél nem tart tovább. Ráadásul a leszűrt alapanyag sem megy kárba, mert ez felhasználható süteményekhez.

Még több infot itt tudtok találni a gépekről: www.gabonatej.hu.

automatavalasztek-1024x407.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mrspumpkin.blog.hu/api/trackback/id/tr67499798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása