Tejmarketing, avagy a tej jövője
2015. május 18. írta: Mrs Pumpkin

Tejmarketing, avagy a tej jövője

A fogyasztói magatartás egyértelműen azt mutatja, hogy csökkent a tej és tejtermékek kereslete. A Tej Terméktanács által közzétett jelentés szerint a hazai tejtermelés is alábbhagyott az utóbbi néhány évben. Számszerűségét az alábbi grafikon mutatja. Az egy főre jutó tej- és tejtermék-fogyasztás (tejegyenértékben számolva) az ideális 260-270 kg-mal és az 1987-ben már elért 200 kg-mal szemben a 150-165 kg-os sávban mozog.

Azonban a tejpiac sem adja fel és megfelelő marketinggel újra vissza szeretnék szerezni régi pozíciójukat, tanulmányukból idézem:

“A tejtermékek fogyasztása megfelelő pozícionálással és tudatos kommunikációval stabil növekedési pályára állhat. Ehhez azonban rendbe kell tenni a kategória imázsát, hangsúlyozni kell a tejtermékek egészségességét és táplálkozási előnyeit, majd korrigálni kell a fogyasztói tévhiteket.

 Tudatosítanunk kell, hogy a földön lévő élelmiszerek közül a tej és termékei a leggazdagabbak bioaktívumokban és e megállapítás vonatkozik valamennyi tejalkotóra, így a tejzsírra, tejfehérjékre, tejcukorra, tejsókra és a tejvitaminokra egyaránt. E cél elérése érdekében a közösségi marketingkommunikációban hangsúlyoznunk kell a tejtermékek kiemelkedő táplálkozásbiológiai értékeit (táplálkozásmarketing).

A hazai tejágazatnak, ha érzékelhetően növelni szeretné a belföldi fogyasztás színvonalát, nagyságrendileg többet kellene költenie közösségi marketingre. Mindenekelőtt olyan ismeretterjesztő és tudományosan megalapozott reklámanyagok elkészítése szükséges, amely a korábban vázolt lakossági tévhiteket csökkenti, avagy felszámolja, egyúttal modern formában mutatja be a tejtermékek egészséges életmóddal összefüggő előnyeit. A közösségi marketingprogramokban a magyar tejtermékek imázsának öt fő elemét célszerű hangsúlyozni: modern, egészséges, élvezetes, magyar és versenyképes.

(Forrás: http://www.tejtermek.hu/attachments/article/286/TANULM%C3%81NY%20PDF.pdf)

Azonban a növekvő laktózérzékenység gátat szab ennek a marketing stratégiának. A mostanában megjelenő reklámokban, már beismerik, hogy valóban okozhatnak puffadást ezek a termékek, de sebaj, csak kapkodjuk be a laktóztablettákat, az majd segít. A lényeg, hogy a kereslet ne csökkenjen.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mrspumpkin.blog.hu/api/trackback/id/tr787471410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása